Blender szakkör

Évek óta tanítom szakköri, önképzőköri formában a Blender nevű, nyílt forráskódú 3D tervező és animációs programot. Több előnye miatt választottam a gyermekek fejlesztésére.

  • Professzionális szemléletű (a piacon kapható rendkívül drága, a filmiparban használatos megoldások metódusait használja).
  • Ingyenes, közösségi alapon fejlesztett.
  • Jól dokumentált, sok oktatóanyagot találunk hozzá.

Segítségével:

  • Térbeli modellezést, tervezést, építészeti vagy design-vizualizációt végezhetünk.
  • Animációra képes.
  • Filmtrükkök és effektusok készítésére alkalmas.
  • Fizikai szimulációkat hajthatunk végre vele.
  • Filmvágásra képes.
  • Játékkészítésre használható.

Az első év célja: A program felhasználói, tervezői célú elsajátítása, a tervezés és animáció alapjainak lerakása. A térszemlélet fejlődése. Az animációs ismereteknek köszönhetően folyamatban (algoritmikus) gondolkodás. Önálló kisfilmes vagy design projekt létrehozása és megvalósítása. Filmes és médiagondolkodás fejlődése. Közös munka, csoport és projektszemlélet. Esetleges nyári alkotótáborban való részvétel.
Tevékenységformák:
Bemutató, videós és szöveges oktatóanyagok, egyéni feladatmegoldás, gyakorlás, csoportmunka, projekt.

Kisantal Tibor szakkörvezető

Képek a szakkörről

fejlec