Interaktív tanórák a pénzügyi tudatosság jegyében

A Bőröndmúzeum, a Pénzmúzeum kihelyezett tanórája, a pénzügyi tudatosság jegyében interaktív foglalkozásokat hozott felső tagozatos diákjainknak. Február 11-én az ötödik és hatodik osztályosok a családi költségvetés témakörén belül megtudhatták, melyek egy család állandó bevételei és kiadásai, illetve melyek az eseti bevételek és kiadások. Tippeket kaptak a gyerekek költségvetési napló készítésére. Hallottak a takarékoskodás jelentőségéről is. Az új ismeretek interaktív módon, játékok segítségével jutottak el a gyerekekhez. Egy –egy pénzügyi helyzet megoldását kiszámolták, érveltek saját állításaik mellett.

A 7. és 8.osztály tanulói már a korszerű pénzkezelés és a digitális biztonság rejtelmeibe nyertek betekintést. Közösen összeszedték azokat a lehetőségeket, amivel a mai világban fizetni tudunk. Megtudhatták hol és hogyan intézhetjük pénzügyeinket. A bankfiókban történt ügyintézés és az online bankolás előnyeit, hátrányait is összegyűjtötték. Kisfilm segítségével a bankszámlanyitás szempontjait nézhették meg. A pénzfelvétel helyes sorrendjét is megtudták a diákok, illetve szó esett a jelszóbiztonságról is.

Nagy sikert aratott a gyerekek körében, amikor kézbe vehettek négy millió forint értékű, bár már feldarabolt, megsemmisített pénztömböt. „Milliomosok lehettünk pár perc erejéig!” Hallottunk arról, hogy mi történik a forgalomból kivont pénzzel, hogyan semmisítik meg azokat.

Minden osztály aktívan és figyelmesen dolgozott a kiosztott feladatokon. Az Utazás a pénz körül elnevezésű ismeretterjesztő előadás és foglalkozás úgy gondolom elérte célját, tanulóink általános pénzügyi ismeretekhez jutottak.

Köszönjük előadónknak, Vankó Győző Úrnak az informatív és interaktív foglalkozásokat!

Éliásné Biró Lilla

szervező tanár