Az iskolai közösségnek egy közös élményt adni a bizalom témában, amiből saját tapasztalataikat levonva növekedhet a közösségen belüli bizalom, ezzel hozzájárulva a közösségen belüli lelki élet egészség fejlesztéséhez.
A tanárok és diákok egy új nem formális tanulási helyzetben tapasztalhassák meg egymás sokszínűségét és értékeit, legyen lehetőségük ebben a nem megszokott helyzetben felismerni a mindennapokban esetleg jelen lévő működési nehézségeket és ezekre megoldási javaslatokat megfogalmazni.
A pedagógusoknak segíteni az osztályközösségükben jelen lévő csoportdinamikai folyamatok transzparensé tételét és az esetleges egészséges működést gátló tényezők kiküszöbölését.
A program 4×45 perc aktív a tapasztalati tanulás módszerére épülő foglalkozásból állt, az alsós és felsős tagozatnak eltérő nehézséggel és forgatókönyvvel. A foglalkozások előre berendezett állomásokon zajlottak képzett animátorok és pedagógusok vezetésével, az osztályok előre meghatározott sorrendben vándoroltak az állomások között.
Litér, 2014.02.25